جایی برای تنهایی

جایی برای تنهایی

داستان عاشقانه. پند اموز . حکیمانه . خنده دار- عاطفی- شعر- قصار-حرف -
جایی برای تنهایی

جایی برای تنهایی

داستان عاشقانه. پند اموز . حکیمانه . خنده دار- عاطفی- شعر- قصار-حرف -

انقلاب


راه افتادم سمت ازادی
رفتم از جمهوری تا انقلاب
مردم دستفروشی دیدم
در حال فرو/ش کتاب

رفتم کنار سی/ نما بهمن
کنار مردم تماشاچی
فیلم روز ایران اباد است
با هنرمندی دزدهای سر پیچی

یکی داد میزد سم/بوسه
بیا پیراشکی داغ دارم
گدایی گفت به من کمک کنید
فقط سه هزار متر باغ دارم

جلوی پام کودکی نشست
با قلم و کتاب و دفتر و کیفش
گفت پول میخوام برای تحصیلم
باز کرد دفتر و نوشت تکالیفش

پسری با چند نفر رد شد
با سر و وضعی شبیه به کارتون ها
مرد خوش شانس من بودم
که دیدم برادران دالتون ها

زن و مرد جوانی هم بودند
دست در دست هم به گوشه ای تنها
زن نگاه می کرد به عابرین مرد
مرد نگاه می کرد به زن ها

اتوبوس می امد و می رفت
بی ارتی های شلوغه شلوغ
مردم از ولی/ عصر دور میشدند
اتوبوس ها در انقلاب بوق بوق

انقلاب مسیرش عوض شده بود
خط انحرافی توی لاین زرد
خط تجریش به کهریزک خون بود
امام بود با جنوب شهر هم درد

هرچه از امام دور میشدی
وضع مردم بهتر میشد
انقلاب و ازادی حاشیه بود
تراکم از بعد امام بهتر شد

توحید و انقلاب و ازادی
همگی توی لاین زردند
مولوی و خیام و سعدی
همینا بودن انقلاب کردند

فردوسی از همان اول
چشم به بیمه و ازادی دوخت
اخر کار به هدفش رسید
شاه/نامه هایش را مفت فروخت

هرکی خوب بود شهید شد
تا یک سری به تجریش برسند
عده ای بدون دادن بلیط
به خونه و ماشین و ریش برسند

شریعتی مرد اما شهید نشد
شد نقل حرفهای پیامکی
توی راه لبنان داشت میرفت
خورد زمین مرد  الکی

راه افتادم به سمت ازادی
رفتم از جمهوری به انقلاب
جای حرف زدن تو وایبر
میخوانم در مسیر من کتاب

در های دولت به رو همه باز است
اخر مسیر به سمت ازادیست
یه خانومه توی مترو اینو گفت
زن موجود قابل اعتمادی نیست

توی این مسیر باید
ایستگاهی به نام فرهنگ هم باشد
تا عده ای با زور سوار نشوند
شاید جای دیگران تنگ باشد

کلاهدوز نام یک ایستگاه نیست
کلاهدوز نام یک شهید مرده
دختری فکر کرده بود ایستگاست
که سگش رو بغل کرده

در مسیر ازادی بودن
معلوم است نبرد میخواهد
پیروزی مفت بدستمان نرسید
این انقلاب مرد میخواهد

مرد میخواهد که پول سینما رفتن
به دست کودکی فقیر برسد
بورسیه تحصیل فلانی خارج ازکشور
به دست خود امیر کبیر برسد

مرد میخواهد ولی مردها رفتن
خیلی ها نام ایستگاه شدن
ماندن و نرفتن و خوردند
خیلی ها رئیس دانشگاه شدن

راه افتادم به سمت ازادی
مترو بسته بود برگشتم
انقلاب سمبوسه ای خوردم
با بی ارتی ها برگشت


مهیار ابان 93

نظرات 9 + ارسال نظر
Fafa جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:30 ب.ظ

واقعا عالی بود بدون هیچ اغراقی...!

magam جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:31 ب.ظ http://magam-khaton.blogsky.com

ایده ی قشنگی بود
بعضی بند ها واقعا عالی بود اما بعضی ها ...
تکرار زیاد داره ایستگاه بی ارتی آزادی انقلاب امام
باز مشکل لحن هست یه جاهایی هم قافیه ها وزن ها
بند سوم خیلی عالی بود تا اونجا که سواد شعری من قد میده هم وزن ,و عروض هم قافیه همه چی توی بند سوم خوبه نوآوری هم داره توی کلمه ی سمبوسه

امیدوارم همیشه موفق باشید

مرسی از پاسختون من هیچگونه کارگاه شعر و نمیرم فقط با تنی چند از بزرگان شعر رفت و امد دارم و گاهی اونا منو تشویق به خوندن شعر زیاد میکنند باید سواد شعرم و بالا ببرم

ممنون از وقتی که گذاشتید

a جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:07 ب.ظ http://wikinote.blogsky.com

اما از اینکه ابداع کنم تو شعر خوشم میاد همین جوری خیلی از سبک ها بدنیا اومدن دیگه زمان نیما هم خیلی ها مسخرش کردن اما امروزه میگیم شعر نیمایی
چند سال بعد هم شعر مهیاری مد میشه

احتمالا به این بخش از گفته هام پاسخ دادید:

در ضمن با توجه به تفکیک شعر از ترانه ، تلفیق زبان محاوره ای و زبان معیار ، معمولا در طنز دیده میشه و شما با شکستن این معمول، چیز عجیبی رو خلق کردید که با این ساختار واقعا دوست داشتنی نیست

اگر به جمله دقت بکیند می بیند که نوشتم چیزِ عجیبی "که با این ساختار" دوست داشتنی نیست

در غزل پست مدرن خیلی جاها الفاظ محاوره ای وارد شعر میشه حتی شعر سپید و آزاد که میشه برای مثال حسین پناهی و سهند آقایی رو نام برد
اما آیا اینها هم دوست داشتنی نیستند؟
نه ، اکثر این آثار بسیار هم دلنشین و جذاب اند اما ساختار درست مسببِ ای رویداده

نحوه ی به کاربردن و استعمال واژه ها و جمله بندی هاست که حتی گاهی وجود لفظ محاوره ای رو اجتناب ناپذیر می کنه

به هر حال من فکر می کنم شما قبل از هر چیز نیاز به مطالعه داری و بعد تفکر در باب اینکه در چه قالبی بنویسی و اینکه آیا انتخاب غزل و قوالب عروضی صرفا به خاطر محبوبیت در نزد مردم ارزشی داره و اینکه آیا شما می تونید خودتون رو با هنجار های اونها وقف بدی؟

البته کسی منکر ساختار شکنی ها در قوالب عروضی نیست اما شما باید اول ساختار گرایی رو تجربه بکنی تا بعد به شکوندن ساختار ها برسی

بحث ساختار و پساساختارگرایی چیز هایی نیست که بخوای در این سطح مطالعه کنی

فعلا بهترین چیز ها برای تو کتاب های آموزش عروض و قافیه و کتاب های شعره

یادت باشه برای مطالعه و نقدو بررسی یک فیلم باید اول فیلم رو دیده باشی
پس به عنوان مثال تا شعر های سوررئال رو نخوندی نمی تونی در باب سورئالیسم مطالعه کنی

موفق باشی

a جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:09 ب.ظ http://wikinote.blogsky.com

نقد های من غالبا تلخ و گزنده بوده و این نقد رو هم چون ازم خواستید می پذریم

شعر رو از نظر مایگان و حتی فرم شاید بشه قابل تحسین دونست اما از نظر ساختار واقعا خسته کننده و عصبی کننده ست

چیزی که باخوندن یکی دوتا از آثارتون متوجه شدم اینه که شما از عروض آگاهی چندانی ندارید و این وزن نسبی رو هم از مطالعه ی زیاد شعر به دست آوردید.
برای من وزن و قافیه هیج اهمیتی نداره
اما سوالی که برام پیش اومده اینه که وقتی شما می تونید در سپید و آزاد بهتر جلوه کنید چرا باید قالبی رو بپذیرید که از ضروریاتش اطلاعی ندارید؟

در ضمن با توجه به تفکیک شعر از ترانه ، تلفیق زبان محاوره ای و زبان معیار ، معمولا در طنز دیده میشه و شما با شکستن این معمول، چیز عجیبی رو خلق کردید که با این ساختار واقعا دوست داشتنی نیست

ممنون درست گفتید تا حدی اینکه شعر زیاد خوندم درست بود و اطلاعاتم کمه

اما از اینکه ابداع کنم تو شعر خوشم میاد همین جوری خیلی از سبک ها بدنیا اومدن دیگه زمان نیما هم خیلی ها مسخرش کردن اما امروزه میگیم شعر نیمایی
چند سال بعد هم شعر مهیاری مد میشه

لیدا دوشنبه 19 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:14 ب.ظ http://www.yellow-harmony.blogsky.com

چه خوووب بود مهیار لایک

فـاطـمــهـ ســآدـآتــــــــــــ ❥ دوشنبه 19 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:11 ب.ظ http://hiss3.blogfa.com

راه راهاتون کین ؟؟

گور خر ها

فـاطـمــهـ ســآدـآتــــــــــــ ❥ دوشنبه 19 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:05 ب.ظ http://hiss3.blogfa.com

قشنگ بود ... آفرین

تاریک روشن یکشنبه 18 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:55 ب.ظ http://without-smile.blogsky.com

چقدر زیبا چقدر زیبا بود.

آینده ی بسیار درخشانی دارید.شما ظرف چند سال آینده جزو مشاهیر ادبیات معاصر میشید
من این و تضمین میکنم.
احسنت.

مرسی فکر نمیکردم اینقد خوب بشه اما شد مرسی از نظرتون استاد واقعا ممنون

jتاریکی در روز یکشنبه 18 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 04:55 ب.ظ

خلاقیت بیان و کاربرد کلمات و حرف های پر مفهوم جای تحسین دارد .
شخصا به شما بخاطر خلاقیت بیان و گفتارشعرهایتون تبریک عرض می کنم .
دوست عزیز موفقیت را برای شما آرزومندم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد